• 1-2 dagars leverans med PostNord

  • Beställ innan kl 14 så skickar vi samma dag (vardagar)

  • Frakt 59 kr

Sök

Köpvillkor

1. Om Leksaksbilar.se och NA Stores AB

Leksaksbilar.se är en webbutik från företaget NA Stores AB med organisationsnummer 559333-4757. Företagets adress (lager, ej butik) är Idrottsvägen 33, 702 32 Örebro. Önskar du komma i kontakt med oss ber vi dig att skicka ett mail med ditt ärende till kundtjanst@leksaksbilar.se så återkommer vi till dig inom ett par arbetsdagar.

2. Beställning

Då du slutfört en beställning i vår butik skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om din order så som beställda produkter, pris, moms, faktureringsadress, leveransadress och en länk till dessa villkor så att du enkelt hittar hit igen om du behöver. Vi ber dig att kontrollera orderbekräftelsen per omgående efter beställning så att alla uppgifter om din order stämmer. Kontakta oss snarast genom att svara på mailet om något inte stämmer. Har du inte erhållit orderbekräftelsen inom 10 minuter efter beställning ber vi dig att kontrollera dina inställningar för skräppost och eventuell mapp för skräppost och därefter kontakta oss genom att skicka ett mail till kundtjanst@leksaksbilar.se så att vi kan skicka ut en ny orderbekräftelse. För att beställa hos oss behöver du vara 18 år.

3. Betalning

Vi använder Klarna som betalleverantör och i samband med att du slutför din beställning behöver du utöver att godkänna dessa (våra) köpvillkor även godkänna Klarnas villkor, cookiepolicy och dataskyddsinformation. I kassan, precis som på hela vår webbplats, tillämpas SSL-kryptering för all kommunikation mellan din webbläsare och vår webbplats och Klarnas betallösning. Nedan återfinns mer information om respektive betalningsalternativ i kassan där betalningen för alla alternativ genomförs till Klarna. Klarnas villkor för de olika betalningsalternativen listade nedan finns här på Klarnas webbplats.

3.1. Swish
Med betalningsalternativet Swish betalar du till Klarna via Swish som är ett direktbetalningsalternativ där beloppet debiteras ditt bankkonto per omgående. Vänligen ta del av din banks villkor för Swish-betalningar.

3.2. Faktura 30 dagar
Önskar du betala mot faktura erbjuder vi via Klarna Bank AB 30 dagars räntefri betalning. Ingen fakturaavgift utgår för detta betalningsalternativ. För sena betalningar tillkommer en påminnelseavgift och eventuella andra avgifter, vänligen se Klarnas villkor länkade ovan.

3.3. Bankkonto (Autogiro)
Direktbetalning innebär att betalning sker direkt med banköverföring via Autogiro. Du behöver i samband med betalning ge Klarna ditt medgivande till betalning via Autogiro. Ditt bankkonto debiteras inom två bankdagar efter att vi hanterat din beställning. Ett Autogiro-medgivande till Klarna innebär även att du senare, för andra köp, kan hantera dina fakturabetalningar via Klarnas kundportal. Du kan när som helst återkalla ditt medgivande genom att vända dig till Klarna eller hantera medgivandet via kundportalen.

3.4. Kortbetalning
Vi erbjuder via Klarna kortbetalning med kortutgivarna Visa och MasterCard. För kortbetalningar tillämpas säkerhetslösningen 3D Secure (Verified by Visa respektive MasterCard SecureCode) vilket innebär att du som kund behöver verifiera betalningen innan den genomförs med en så kallad tvåstegsautentisering. I samband med en kortbetalning genomförs en förhandskontroll som kontrollerar att kortet som används har tillräckliga medel för att genomföra transaktionen. Vid godkänd kontroll debiteras kortet och belastar dess saldo omgående.

3.5. Månadsfaktura (Klarna Konto)
Betalningsalternativet Månadsfaktura innebär att ditt köp hos oss läggs på en samlad månadsfaktura tillsammans med eventuella andra köp betalda via Klarna. Avgiften är 29 kr per Månadsfaktura.

3.6. Banköverföring
Banköverföring är ett direktbetalningsalternativ där du i betalningsprocessen loggar in på din bank för att autentisera transaktionen som belastar ditt konto per omgående.

3.7. Delbetalning
Delbetalning innebär att du delar upp din betalning på till exempel 3 eller 6 månader. För att dela upp din betalning genomförs en ansökan i samband med betalning som behöver bli godkänd av Klarna för att beställningen och betalningen ska genomföras. På Klarnas webbplats för villkor länkad ovan finns en blankett för Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation (SEKKI) som du behöver ta del av för detta betalningsalternativ.

4. Leverans

Vår leveranstid är 1-2 arbetsdagar och vi skickar beställningar med PostNord. I samband med att din order hanteras och paketeras får du ett mail med en leveransbekräftelse innehållandes information om din leverans och hur du kan följa den. Beställningar lagda under en helg hanteras efterföljande vardag. Förseningar i leveransen kan förekomma och verkar något avvika från vad som kommunicerats i samband med din beställning ber vid dig att kontakta oss för vidare utredning. Vi kontaktar även dig som kund om vi upptäcker och bedömer att något avviker från vår normala leveranstid eller om vi behöver skicka beställningen med ett annat än valt fraktsätt på grund av leveransens innehåll. Du har så klart alltid rätt att avbryta ditt köp om vi inte uppfyller våra åtaganden enligt dessa villkor. Vi tillämpar en fraktkostnad på 49-59 kronor per order vilket avser beställningar och leveranser inom Sverige.

4.1 Outlösta paket

Om din beställning inte hämtas ut enligt fraktbolagets villkor och beställningen returneras till oss förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för frakt och hantering innan återbetalning sker. Kostnaden vi debiterar för outlösta beställningar är 250 kr per kolli.

5. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms (25%). Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändringar från leverantör, feltryck i prislistan på grund av inmatningsfel samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset även efter det att en beställning är lagd.

6. Ångerrätt (returer)

Enligt distansavtalslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din leverans men vi erbjuder en förlängd ångerrätt där du har 60 dagars ångerrätt för alla köp på Leksaksbilar.se. Ångerfristen börjar gälla dagen efter att du mottagit din försändelse.

6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt

Önskar du nyttja din ångerrätt behöver du returnera de produkter du önskar returnera senast 60 dagar efter att du hämtat ut din försändelse. Förfaller ångerrätten en helgdag förlängs den till att gälla även efterföljande vardag.

Produkterna ska returernas till oss i nyskick utan skador och utan brutna eventuella förpackningar. Du behöver i försändelsen bifoga ditt namn och ordernummer för att vi ska kunna hantera din retur.

För att skicka din retur till oss lämnar du in paketet hos ett PostNord-ombud, oavsett vilket fraktsätt som användes vid beställningen. Tänk på att först skapa en QR-kod för att ombudet ska kunna skriva ut din retursedel. Vi debiterar 79 kr i returfrakt och kostnaden dras från det belopp som återbetalas. Du behöver inte betala något vid inlämning hos PostNord-ombudet om du använder QR-koden. Se steg för steg hur du skapar en QR-kod och gör din retur här.

Du har även möjlighet att själv ombesörja returen, och inte använda QR-koden, genom att skicka försändelsen till NA Stores AB, Idrottsvägen 33, 702 32 Örebro. Tänk på att försändelsen behöver skickas med ett spårbart leveransalternativ och att du behöver spara kvittot för att kunna skicka det till oss om vi ber om det under tiden som returen hanteras. Försändelsen behöver skickas direkt till vår adress och ej till ett ombud för vidare avisering till oss.

Tänk på att returen behöver paketeras väl för att undvika skador under transporten. Vi tillämpar på återbetalningsbeloppet avdrag för värdeminskning om en produkt är skadad eller har använts i större utsträckning än nödvändigt.

Du behöver inte meddela oss i samband med att du gör en retur och lämnar in försändelsen hos ett ombud. Du kan dock, om du själv önskar, kontakta oss och meddela att du nyttjar din ångerrätt och avser att returnera en eller flera produkter. Ditt meddelande till oss behöver i så fall innehålla information om att du ångrar ditt köp och därefter ska berörda produkter skickas tillbaka till oss inom 60 dagar.

Om du valt att meddela oss om att du väljer att nyttja din ångerrätt sker återbetalning senast 14 dagar från det att du meddelat oss gällande att du önskar nyttja din ångerrätt. Har du inte meddelat oss att du önskar nyttja din ångerrätt sker återbetalning inom 5 dagar efter att vi mottagit din retur. Du får i samband med återbetalningen ett retur- och återbetalningskvitto till din e-postadress. Vi genomför återbetalningen till dig då vi mottagit din retur eller om du dessförinnan kan bevisa för oss att produkterna skickats till vår postadress, till exempel med ett fotograferat eller skannat inlämningskvitto.

Du har också möjlighet att använda Konsumentverkets ångerblankett, vi har blanketten för nedladdning som pdf-fil här. Av dig ifylld blankett kan fotograferas eller skannas och skickas till kundtjanst@leksaksbilar.se alternativt skickas per post till vår postadress NA Stores AB, Idrottsvägen 33, 702 32 Örebro.

För mer information om den lagstiftade ångerrätten vänligen besök Konsumentverkets webbplats Hallå konsument om ångerrätt.

6.2 Ångerrätten gäller inte vid

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. Till exempel filmer eller datorspel.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Till exempel produkter med unik gravyr.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

7. Reklamation

Vi besiktigar alla produkter i samband med att de paketeras och lämnar vårt lager. I händelse av att en eller flera produkter ändå skulle vara skadade eller om ordern är felexpedierad då du tar emot den så åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

För transportskador som uppkommit i samband med leveransen av din order med tydliga skador på emballaget rekommenderar vi att du fotograferar emballaget (kartongen) innan du öppnar upp emballaget. Detta för att vi på ett tydligt sätt ska kunna avgöra om eventuella skador på produkterna uppkommit under leveransen. Vi hanterar transportskadade produkter på samma sätt som övriga reklamationer.

Eventuellt reklamationsmeddelande gällande din order (för skadade produkter och/eller transportskador) ska skickas till oss via mail till kundtjanst@leksaksbilar.se eller till vår postadress NA Stores AB, Idrottsvägen 33, 702 32 Örebro. I mailet, eller brevet, behöver du tydligt beskriva felet, gärna med bifogade fotografier eller filmer, samt bifoga ditt namn och ordernummer. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt men behöver meddela oss inom skälig tid efter efter att ett eventuellt fel på en eller flera produkter upptäckts. Normalt anses 2 månader som skälig tid men ett relamationsmeddelande som lämnas efter längre tid än 2 månader efter det att ett fel upptäckts kan också anses vara skäligt i vissa fall.

Vi försöker normalt åtgärda eventuella fel eller leverera en ny produkt, men om det inte lyckas återbetalar vi dig skyndsamt för den defekta produkten (och eventuell frakt) i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Reklamerade produkter skall returneras till NA Stores AB, Idrottsvägen 33, 702 32 Örebro. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

8. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkter köpta hos oss. Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig eller myndighetsbeslut. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter vars produktegenskaper ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt vad gäller produktbilder, texter och andra produktegenskaper.

10. Personuppgifter och cookies

I samband med beställning hos oss accepterar du även vår cookiepolicy och vår integritetspolicy.

11. Kommunikation

I samband med beställningar kommunicerar vi genom att skicka en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi skickar därefter ytterligare ett mail med en leveransbekräftelse när beställningen är hanterad. Därefter skickas eventuella mail och/eller sms från våra leveranspartners gällande din leverans, se mer i vår integritetspolicy vilka partners vi samarbetar med. Vi har också rätt att informera dig om eventuella avvikelser eller andra angelägenheter gällande din order samt skicka ut nyhetsbrev och erbjudanden till dina registrerade kontaktuppgifter. Du har alltid rätten att avsäga dig all sådan kommunikation från oss via tydliga instruktioner i kommunikationsmedlet.

12. Ändringar av villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst genomföra ändringar i dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställning.

13. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst kan du som konsument vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm) eller domstol. Du har också möjlighet att vända dig till EU ODR som är en gemensam onlineplattform för tvistlösningar inom EU, Island, Liechtenstein och Norge för att få hjälp med ditt ärende. Vid eventuell tvist följer vi alltid beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.